brimikshallon

Alla inlägg den 29 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 29 juni 2018 09:30

     

Det är mycket med politik nu när valet närmar sej..


Av politik begriper jag inte mycket, men jag minns att, när jag var gammal nog att börja fundera på politik, och gammal nog att avge min  r ö s t,  var det ett förskräckligt hatande och vrålande.. Och vänstergrupperna var det som skrek..


Det verkar som om hatandet har mildrats med åren, men alldeles säker är jag inte.. 


Ta tillexempel SD, som alla andra partier vänder ryggen.. Och försöker mobba ut.. Dom enda som vinner på  d e t  är SD självt..


Om Jimmie Åkesson blir nästa statsminister får dom andra partierna ta åtskilligt av "äran" åt sej.. Inbillar jag mej iallafall..


Jag är pensionär sedan ett antal år tillbaka, och har förundrats över att  j a g,  måste betala skatt enligt en högre skala än mina arbetsföra och arbetande grannar..


Nu verkar socialdemokraterna ha uppmärksammat orättvisan ifråga, och ordar vitt och brett om att dom ska åtgärda saken.. 


Herre Gud,  d e t  har dom haft fyra år på sej att göra..


Flyktingfrågan törs jag inte yttra mej om, med risk att få på huden av etablissemanget och beröm av SD.. 


Ska jag rösta i år.. Det vete faktiskt fåglarna (för att inte säja fan).. Det känns som om det inte finns nån större skillnad på partierna..


Låter jag  b l i  att rösta kommer det att bli första gången i mitt liv jag gör  d e t,  och röstar jag kanske jag får anledning att ångra mej.. Oavsett  h u r  jag röstar..


Vi bönner har det inte lätt.. Det enda vi faktiskt  v i l l  är att få odla vår kål i fred.. Åtminstone gäller det den här bonnen..

 

Kargt och stenigt.. Känns så även när det gäller Sveriges framtid..































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards