brimikshallon

Alla inlägg den 30 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 30 juni 2018 07:49

     

Nu är jag trött på sol och hetta..


Skörden håller på att bli förstörd och bönderna tvingas nödslakta boskapen.. 


Frågan är hur orolig man måste vara inför vintern.. Finns det ingen mat kommer det att bli bekymmersamt.. 


Inte kan man bara luta ej tillbaka och hoppas på att "det allmänna"  ska ordna det för en.. 


Det  g ö r  nämligen inte "det allmänna".. D e t  har nämligen alldeles tillräckligt med att sörja för alla "nya" svenskar.. Vad som nu menas med det..


Idag är jag pessimist.. Delvis beror det givetvis på vädret, men mest på att jag märker hur otrygghet och passivitet brer ut sej.. Plus en enorm misssuppfattning om att alla "har rätt till allting".. Och att storebror staten tar hand om allt på bästa sätt..


Mjältsjuka kallades min åkomma förr.. På den gamla ännu sämre tiden..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards