brimikshallon

Alla inlägg den 7 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 7 juni 2018 07:57

     

Igår gjorde jag absolut  i n g e n t i n g..  


Skäms jag för det..


Inte ett dugg..


På min förtorkade sydliga gräsplätt dök den här vännen upp igår:

Vad det  ä r  för nåt har jag inte en susning om.. Nån slags vädd, kanske.. Att den kommer att bli  b l å  känner jag i magtrakten..


Tänkte jag skulle ta en selfie, men inte i ansiktet.. För  d e t  kommer att bli totalt förvrängt.. A l l a  selfieansikten blir det.. Inte bara mitt..


Så jag tog en  s p e g e l s e l f i e:

 

Vem sjutton har sagt att en bild ska vara förtjusande..


I hörnet bakom byrån står ett svart rörliknande förmål.. Det är en rullgardin, som jag köpte för ett antal år sen, men inte klarade av att sätta upp.. Den skulle monteras vertikalt.. Så mycket begrep jag.. Men att  g ö r a  det gick jag bet på..


I stället köpte jag tjocka, mörka gardiner (på loppis givetvis) och  d o m  fungerar precis lika bra som en rullgardin..


Det lilla pelarbordet i mahognyfanér har jag köpt på samma loppis.. För 200 riksdaler.. En fin affär, tycker jag..


För åtskilliga år sen sjöng Anita LIndblom en sång, som handlade om en flicka, som köpte allt på secondhand: "Begagnade Rut".. Från början en Streissandsång "Secondhand Rose"..


Sån börjar jag känna att jag är..


Vintage, secandhand och loppis.. Även återanvända föremål rangordnas..


Idag brakar rocken igång på allvar.. Såg i tidningen, att sista spelningen inte slutar förrän 01:30..


Det kommer att bli "en evig natt"  (nox perpetuuna, som lilla Hallons favoritpoet, kysspoeten Catullus, skrev för lite drygt 2000 år sen)..


En poet, som hållit sej  näst intill populär så länge förtjänar en ros.. Icke en begagnad dock..

 

Sopåkaren är tidig idag.. Hen brukar inte komma förrän på eftermiddagen, men idag har hen ingen chans att ta sej fram bland alla rockarna.. Således gäller det att vara ute  i n n a n  konserterna sätter igång..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards