brimikshallon

Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 12 juni 2018 07:14

     

Halleluja.. Den hemska värmen har försvunnit, och man känner sej genast mera hemma.. Nu skulle det sitta bra med ett rejält regn också..


Jag vaknade som vanligt tidigt i morse, men istället för att gå upp låg jag kvar och funderade.. Och tänkte på hur allt hade varit och hur  s n a b b t  det gått..


Si så där  d j u p t  filosoferade jag inte.. Tordes förmodligen inte.. Börjar man krafsa i en gammal lövhög vet man inte  v a d  som kommer upp.. Det  k a n  vara en borttappad klenod, men mera troligt ett gäng trasiga burkar eller en uppsliten sko.. Som dessutom aldrig riktigt passat..


Bäst således att gilla läget och göra så gott man kan.. Och hoppas att det är  d e t  man gjort.. Fast fan vet..


Jag har lite dåligt samvete.. Jag har nämligen beställt en fönsterputsning till i morron..


Det  f i n n s  faktiskt skäl till att leja bort det jobbet, men det finns också skäl till att göra det själv.. Även  o m  det skulle betyda att jag trillar ner i källarhalsen och slår mej fördärvad..


Nu fick jag duktigt tillbaka på skatten.. Så varför inte lyxa till det med en fönsterputsning..


Agneta och Svante var här igår och vi gjorde en liten promenad runt kvarteret.. Jag hade kameran med..

   

Den här bilden kan tydas på mer än ett sätt..


"Vadan och varthän" är ett.. "Mot nya djärva mål" ett annat.. 


För övrigt behöver man inte tolka nånting överhuvudtaget..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards