brimikshallon

Alla inlägg den 7 november 2022

Av Kerstin Frithiof - 7 november 2022 13:02


Nu är det verkligen, verkligen höst på riktigt.. Regn och dimma omväxlande med riktigt duktiga vindbyar.. Trots allt hänger fortfarande en del  l ö v  kvar på träden..


Den här dagen, den sjunde november föddes i Ljungbyhed vår första  h u n d.. Den ljuvliga noffen Joker, stor och vacker, stillsam och blyg.. I tio år var han vår hund, vår underbara hund.. Han fick tillåmed pris på utställning en gång  t r o t s  att jag inte var nåt vidare på att visa honom.. Nåt som domaren mycket riktigt påpekade..


Kortet tog jag strax efter vi hämtat hem honom.. Han var då fem månader.. Barnet, som försöker mata honom med nåt, en kaka kanske, är min systerdotter Eva.. Hon är numera otroligt kunnig på hundar.. Håller tillåmed kurser i hundkunskap.. Dessutom är hon med make och tvillingpojkar, som häromdan fyllde arton, försedd.. 


Livet går ibland med expressfart..


Ett par, tre gånger varje år träffas mina grannar och jag, helt opretentiöst, tuggar i oss lite småplock och dricker lite rödvin.. Och löser världgåtorna..


Idag har jag varit och inhandlat ett par små ostar, lite chips och kex och ett rödvin, som enligt expediten på Systemet, skulle vara gott och passa till det jag har tänkt mej.. 


Jag är inte så bra på rött vin.. Tycker egentligen inte  särskilt om det.. Vi får hoppas att det jag inhandlade idag smakar  n å g o t s å n ä r..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards