brimikshallon

Alla inlägg den 16 november 2022

Av Kerstin Frithiof - 16 november 2022 10:46


Så fel jag hade.. Jag har trott att det varit höst ett par veckor nu, men fel hade jag.. Igår var det första gången dygnstemperaturen understeg 10 grader.. Alltså var det sommar fram tillåmed i går..


Att det blivit kallare nu beror, enligt meteorologen i Radio Blekinge, på, att vinden vänt från väst till öst.. Vindar från den atora inlandsmassan i öster är alltid kallare på vintern och varmare på sommaren..


Jag har berättat, stt jag ofta har åkt in till Sölvesborg och fikat under sommaren.. Dom har världens godaste bullar på café Ritz.. Igår åt jag en som kallades cross-bun.. Den var så  f r a s i g   att det var svårt att bita i den.. Den gick i flagor när jag satte tänderna i den.. 


Men skam den som ger sej.. Jag samlade ihop flagorna på en sked och gick sålunda inte miste om många smulor.. En får inte va´ dum..


Ingen dag utan en kattbild:

 

Så tjusigt missen draperar sin svarta svans på armstödet.. Nä  s v a n s s t ö d e t  ska det vara..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards