brimikshallon

Alla inlägg den 18 november 2022

Av Kerstin Frithiof - 18 november 2022 09:34


Nu är det vinter och solen den skiner.. En väldig kort höst var det.. Bara två dar..

 

På spaning efter den höst som aldrig blev av..


Borta på östsidan ska det bli vinter på riktigt i kväll med snö.. Iallafall snöblandat regn.. Och uppåt Kalmar ska det komma ordentligt med snö, ett par decimeter..


På så sätt kommer november att gå till historien som månaden med tre årstider: sommar, höst och vinter.. Blir så vintern lika kort som hösten kanske vi får uppleva även vår i november.. Och, vem vet, det kanske hinner bli en liten snutt sommar också.. Årstiderna dansar vals..


Jag fryser om händerna.. Alldeles stela känns dom.. Det är dags att plocka fram vantarna.. Tillåmed inomhus..


Det får mej att tänka på en dikt av Bo Bergman:" Jag fryser om dina händer.. När du ler blir jag varm av dig"..


Tänk att kunna beskriva ett innerligt kärleksförhållande på två korta meningar.. Dikten är förstås längre, men dom där två meningarna säger allt.. Tillåter jag mej att tycka..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards