brimikshallon

Alla inlägg den 15 november 2022

Av Kerstin Frithiof - 15 november 2022 10:49


Spännande var det.. En riktig rysare.. Jag tänker på finalen i Sveriges Mästerkock VIP, som  i går kväll..


Efter vad jag kunde se var båda finalisterna väldigt jämna, nåt som dom själva också insåg.. Men så drog idrottaren längsta strået och trädgårdsmästaren gick in som god tvåa, nåt som han verkade nöjd med.. 


Ja, som sagt, spännande var det..


Kockprogram har länge varit inne, liksom konditorprogram.. Det är väl så, att man fascineras av att se  ä t b a r a  saker lagas till.. 


E t t  inslag, som rent ut sagt äcklade mej, var när deltagarna i "Hela Sverige bakar" skulle tillverka en tårta med rubriken "Förr och nu", och en av dom drämde till med att baka två  d a s s.. Ett gammalt utedass och en modern toalett.. Örk.. Jag undrar om nån kunde förmå sej att smaka på den skapelsen..


M i l i t ä r e r  är också inne på TV.. Gunde Svans program, där kändisar drillas till soldater, är riktigt roligt att följa.. Liksom "Elitstyrkans hemligheter".. Jag undrar förresten om Svan är major på riktigt.. D e t  tillåter jag mej att tvivla på.. 


Programserier som handlar om kända familjer kan jag inte få för mej att titta på.. Inte på hundra år.. Ett tag var det Parneviks och nu är det Wahlgrens.. Men obegripligt nog har dom här programmen sin publik.. 


 Veterinärprogram är intressanta.. Speciellt roligt var det att titta på veterinären på Skånes Djurpark och hans stab..


Och trädgårdsprogram.. Förr tittade jag med förtjusning på "Trädgårdstider", men så tog man in en flott inredare, och då tröttnade jag.. 


Tja, ju längre jag skriver desto mer upptäcker jag att jag ogillar.. Ofattbara är programmen där man tussar ihop tjusiga ungdomar i flotta omgivningar.. Jag tycker det luktar koppleri lång väg.. För meningen är väl att det ska levas promiskuöst i rutan.. Örk..


Tja.. "Jaque´un a son gout" som fransmannen så vackert säjer.. Jag hoppas jag stavade rätt nu.. Om inte har jag inte vett att skämmas..























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards