brimikshallon

Alla inlägg den 11 november 2022

Av Kerstin Frithiof - 11 november 2022 08:30


Ingen har väl vid det här laget undgått att märka att jag gilar att sticka..


Häromdan var det dags igen.. Det började suga i sticktarmen.. Och jag iväg till garnaffären.. Jag hade tänkt mej nån slags  m ö n s t e r t r ö j a.. Och jag fann en som föll i smaken:

 

Visst.. Men  f ä r g e r n a.. Alldeles för söta och mesiga enligt mitt sätt att se.. Alltså började jag fundera på hur den här tröjan skulle se ut i betydligt tuffare färger..


Jag fann att svart, terrakotta, vitt och  m ö j l i g e n  en snutt av annan kulör, skulle passa min smak.. Så nu stickar jag så..

 

Rätt så tuff färgkombination om jag får säja det själv.. Och så är jag  e n s a m  om den..


Gamle Luther, surgubben, sitter på min axel och påpekar, att jag redan  h a r  många tröjor.. Jag sjasar bort honom och påpekar att det inte är  k r i m i n e l l t  att fylla byrålådor med stickat..


--Tycker du kanske att jag ska börja en kärriär som master criminal i stället.. Frågar jag halvt ilsket, halvt försmädligt..


På detta svarar han inte och håller tyst.. Åtminstone för en stund...










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards