brimikshallon

Alla inlägg den 2 januari 2024

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 jan 12:58


Nu har vintern slagit till även här vid Hanöbukten.. Det blåser snålt och  n å n  slags nederbörd håller på att ramla ner på oss.. Det är varken snö eller regn utan nåt mittemellan.. Utsikten från mitt fönster är aningen deprimerande:

 

Det är nästan så jag tycker synd om spelet som hänger i trädet.. Det får mej alltid att tänka på en liten självmördare.. En liten stackars gubbe som fått nog av denna jämmerdalen och skaffat sej ett rep..


Min gamle bil har fått nån slags  s p e l  och gasar ibland alldeles extra utan att jag rör pedalen.. 


Så här kan jag ju inte ha det, så iväg till verkstan i Mörrum, men där var  s t ä n g t.. Hem igen, men jag passade iallafall på att handla lite nödvändigheter.. Kattmat och en falukorv.. Och tre kartonger havrekaffemjölk.. Bröd och potstis också förstås.. Så nu står jag mej till efter Trettonhelgen.. Hoppas jag, iallafall.. För nån ytterligare bilfärd törs jag inte ge mej ut på.. Gu´ vet var  d e n  kan sluta..


På femman ikväll går en helt fantastisk film "Benjamin Buttons otroliga liv".. Gillar man lite skruvade berättelser ska man absolut se den.. Jag har sett den  t v å  gånger..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards