brimikshallon

Alla inlägg den 11 januari 2024

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 11 jan 15:47


Dagen har blivit 28 minuter längre.. Det är  s a n t  för det står i tidningen..


Nu kommer ökningen att gå snabbt.. Så fröjdens och klappen i händer som det så vackert står skrifvet..Jag tror det är i nån psalm..


Det har varit plusgrader idag, men himlen är klar så det blir kallt till natten..


Igår satt det en vacker domherre i en buske här i trädgårn.. Den flög sina färde innan jag hann hämta telefonen.. Nåja, med tanke på hur mina naturfotografier brukar vara, så spelade det kvitta totalt..


En gång, när jag var i restervatet på Listers huvud med min vackra Joker, satt det ett helt gäng domherrar i ett litet träd.. Varje fågel hade ett litet sprött läte.. Det lät som ett elegant litet klockspel om dom..


Ett par månader senare träffade jag på  e n  domherre i samma skog.. Den satt högst uppe i ett träd.. När den såg mej och vovven öppnade den gapet och släppte ut ett fruktansvärt  b r ä k a n d e.. Tja, den försökte väl skrämma oss, kan tänka..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards