brimikshallon

Alla inlägg den 10 januari 2024

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 jan 14:48


Idag mår jag  b r a .. Idag är jag  g l a d.. 


Solen skiner och det är två plusgrader.. Jag har fått städat inne och snön bortskottad från garageinfarten.. Och brevlåda och soptunnor frilagda.. Visst har jag anledning att må bra och vara glad..


Jag tog ett kort på herr Rönnerdahl poserande med adventsstjärnan, och det blev bra..


 

Medge att han ser ut som en riktig liten Guss ängel där han sitter i tankar.. Nåja.. Skenet bedrar..



Överföringen från kamera till dator verkar fungera i nio fall av tio.. Varför begriper jag inte.. Men..  a l l t  behöver man inte begripa..


Mitt sticke, som jag hållit på med sen i somras, börjar bli färdigt.. M e n   sammanfogningen återstår, och den kan bli nog så svår att få fin.. Jag har gett mej fader Abraham på att jobbet ska bli så perfekt  j a g  kan göra det.. Andra kan säkert göra bättre, men jag sa "jag"..


Igår var jag med G. och handlade.. Jag köpte oxbringa och tänkte göra kalops, men ändrade mej och petade i åtskilligt annat än bara kalopsindredienser.. Det blev fullt ätbart.. Fast riktig kalops är godare.. (Saol har hjälpt mej stava till kalops.. Jag vill inte visa  h u r  jag trodde det skulle stavas.. Då får jag skämmas)..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards