brimikshallon

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Kerstin Frithiof - 10 november 2014 09:26

    

För en stund sen satte jag mej mitt på köksgolvet och tog på mej min mest förtjusande min.. Jag tyckte själv att jag  mest av allt påminde om en ros på en prinsesstårta..


Jag satt och  h o p p a d e s  att matte skulle komma och upptäcka hur tilltalande jag var.. Och kanske öppna kylskåpsdörren..


Och så kom hon stövlande..


--Sitter  d u  här och ser dum ut, sa hon.. Totalt okänsligt..


Suck, det är inte alltid det blir som man tänker..


I går var vi på Nytorpet.. Ganska tidigt var vi där.. Det var fullt med follk ute i spåren.. Både såna som sprang och såna som flanerade..


För inte så många år sen var det en hel del skadegörelse där.. Framför allt på bastubyggnaden.. Ofta var fönsterrutor sönderslagna.. Annat ofog att förtiga..


Det var bålda ynglingar på moped, som drog runt i bygden på den tiden.. Stal och vandaliserade.. Troligen var det dom som brukade roa sej på Nytorpet också.. 


--Jag kan undera vart  d o m  tagit vägen, sa Agneta fundersamt..


Matte, som inte alltid har så höga tankar om mänskligheten, trodde för sin del att dom förpassats till fängelse.. Dom borde ha åldern inne vid det här laget..


Agneta, som helllre friar än fäller, tänkte för sin del  (ö n s k e t ä n k t e , menade matte) att ynglingarna troligen har vuxit till sej och fått vett..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards