brimikshallon

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Kerstin Frithiof - 17 november 2014 09:01

    

--Ha.. Idag lurade vi dom allt.. Matte såg bistert belåten ut när hon hängde av sej jackan efter kissvandringen..


Hundarna tittar undrande på varandra.. Har  v i  lurat nån och i så fall  v e m..


--Gässen.. I dag gick vi inte ut förrän dom redan  h a d e  flugit över vårt kvarter.. Matte riktigt pöser av belåtenhet..


--V-vad skulle  d e t  betyda att dom flyger över samtidigt som vi kisspromenerar.. Hundarna är helt mystifierade..


-- Begriper man inte det av sej själv kommer inte  j a g  att beträtta det.. Matte knycker på nacken och sätter näsan i vädret..


Matte, och följaktligen  v i,  har fått nåt att tänka på.. Och som vanligt, när matte blir fundersam, handlar det om ord och bgrepp..


Nu är det begreppet "glad pensionär" som sätter myror i huvet på oss..


På facebook var det nån som identifierade sej som en sådan, och det fick  o s s  att börja fundera..


B l i r  man omedelbart en sprittande glad Tore Skogman så fort man tackar för sej på jobbet.. Blir man det hur sur och vrång och otrevlig man än varit tidigare..


--Och för övrigt, säjer matte, och för övrigt, alla är väl glada  n å n  gång.. Och  l e s s n a.. Inte har väl  d e t  med åldern att göra..

--Och för övrigt en gång  t i l l:  Ju äldre man blir desto säkrare är det att man blir klen och sjuk och kanske inte kan klara sej själv längre.. Sitter man då på hemmet och joddlar ut sin pensionärsglädje..


-- Jag, säjer matte med eftertryck,  j a g  har varit pensionär ett antal år vid det här laget, men inte känner jag mej gladare än jag gjorde i mitt tidigare liv.. Och inte klokare eller mer filosofisk heller.. Och inte  d u m m a r e  för den delen.. Och inte surare..


--Jag är precis som jag alltid varit.. Lite av varje.. Fast, säjer hon eftersinnande, fast.. jag har nog lite kortare stubin numera..


--Inte  g l a d a r e  men  lite  a r g a r e  med andra ord.. Vovvarna nickar instämmande..


Det stämmer med vårt intryck av matte.. Inte gladare.. Men argare..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards