brimikshallon

Alla inlägg den 18 november 2014

Av Kerstin Frithiof - 18 november 2014 08:28

    

Jag kan undra varför matte har vägt oss i dag.. Ingen av hundarna gillade det.. Det var integritetskränkande i allra högsta grad..


Så här gick det till:


Först tog matte lilla mor i famnen och klev upp på vågen.. Sen satte hon ner henne och vägde sej själv.. När det blev  m i n  tur försökte jag sprattla mej lös, men  d e t  smög sej.. Proceduren upprepades prompt.. Ja, inte mattes  e g e t  vägande förstås.. D e t  var redan avklarat..


Nu undrar vi  v a r f ö r  vi vägdes.. En förklaring är, att matte tycker vi är för tjocka, och då blir följden att vi får mindre att äta.. En annan, lika hemsk, förklaring är, att nån av oss, eller båda, ska till veterinären idag..


I dagens tidning var det ett reportage om en kvinna, som öppnat en  n a g e l s a l o n g.. Damen ifråga hade tydligen väldigt mycket att göra.. V å r  fråga blir: "Vad i all världen gör man på en nagelsalong"..


V i  för vår del tvingas till Ann i Ebbarp för att få  v å r a  naglar ansade.. Ärligt talat skulle vi väldigt gärna slippa den sortens salongande..


Matte, vad  v i  vet, sköter om sina naglar själv.. Ibland tillåmed  m å l a r  hon dom.. Särskilt dom som sitter på tårna..


--Skulle  d u  vilja salonga dina naglar, matte.. Hundarna tycker frågan är spännande.. Särskilt som vi inte riktigt vet vad det innebär..


--Faktum är, säjer matte och skiner upp, som om  d e n  tanken aldrig fallit henne in.. Faktum  ä r, säjer hon, att jag mycket  g ä r n a  skulle vilja gå till ett sånt etablissemang..


--Vad skulle du  g ö r a  där.. Hundarna är helt mystifierade..


--Jag skulle låta dom klistra på mej jättelånga fusknaglar, och sen skulle jag klappra med dom här meganaglarna precis  överallt .. På hyllorna i mataffären, på posten, på banken, precis överallt.. Jag skulle omge mej med ett konstant klapprande..


--Andra mänskor skulle häpna över hur långa och klapprande naglar jag hade.. Att klappra vore nog för övrigt det enda jag kunde göra med såna naglar..


--Förlåt en fråga..  Ä r  du fullt klok, matte..


--Förlåt ett svar.. Ja, det är jag..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards