brimikshallon

Alla inlägg den 27 november 2014

Av Kerstin Frithiof - 27 november 2014 07:24

    

I går fick jag åka till veterinären..


Jo, jag sa, att jag fick åka till veterinären.. I går..


Det var så här:


Vi kom hem efter en trevlig promenad på invalidrundan vid Nytorpet.. Matte började dona med lunchen: uppvärmd kalops och stekt potatis.. Lilla mor satt som hon brukar när det lagas mat, intresserad vid mattes fötter, medan  j a g  satte igång ett alldelse sagolikt vrålande och lekande med min ring..


När matte, mätt och belåten, satte sej med mej i stolen för att titta på nån TV-repris, märkte hon att jag slickade och bet mej på ena bakfoten.. Rent hysteriskt slickade och bet jag..


Matte förfärades och ringde veterinären.. Vi fick komma med det samma..


Veterinär Lena klämde och bände, men inget var skadat.. Däremot märkte hon att mina  k l o r  var ovanligt långa..

Klorna klipptes och sen var jag bra igen..


Matte, som befarat att nåt varit väldigt fel med min tass, drog en stor suck av lättnad..


Allt var frid och fröjd i denna den bästa av världar..


Om det inte regnar idag kommer vi till skogen.. Det  v e t  jag med bestämdhet.. Matte har nämligen gjort upp med Agneta om att leta svamp på Stiby..


I nästan alla hus på vår gata lyser det stjärnor och ljus i fönstren..


--Ska inte  v i  också ta fram ljusstakarna.. Hundarna vill att vi ska vara som alla andra..


--Jodå, men inte förrän på söndag, säjer matte.. Inte förrän adventet börjar..


--Suck.. 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards