brimikshallon

Alla inlägg den 2 november 2015

Av Kerstin Frithiof - 2 november 2015 08:44

    

--Skynda dej ut innan det faller, matte.. Hundarna darrade av upphetsning, när dom såg det allra sista lövet på körsbärsträdet sitta och svaja i vinden..


Matte ryckte till sej kameran och for ut.. Hon  h a n n  fota lövet precis innan det trillade ner..


 


Det är märkligt så många löv som fortfarande sitter kvar på träden.. Blommar gör det dessutom i rabatterna.. Solsickor och geranium bland annat..För att inte tala om  r o s o r..


Det är måndag och mulet.. Det har inte börjat blåsa än, men det kommer.. Sanna vovvens ord.. Det kommer.. Här är aldrig vindstilla många minuter.. Ibland blåser det nåt fruktansvärt.. Och ibland bara så där smått uthärdligt.. Men  b l å s e r  det gör det..


--Vad ska vi göra idag.. Hundarna frågar mest av gammal vana.. Det troliga är att det blir en koppelrastning i byn fram på eftermiddagen.. Skogen har vi slutat hoppas på vid det här laget..


--Jag ska bjuda min gamla barndomskamrat U. på lunch.. Min tur att stå vid spisen..


Matte och U. byter lunch med varandra då och då när U. vistas i sin sommarstuga i Boket.. Det är ett ypperligt arrangemang och det är  i n t e  matte som kommit på det..


--Vad ska du laga för nåt idag, matte.. Hundarna känner snålvattnet rinna till..


--Jag ska steka nåra kycklingklubbor, men har inte bestämt vad jag ska servera till.. Ris eller potatis det är frågan..

Sås eller kryddsmör det är nästa fråga.. Sallad ska jag skära iallafall..


--Det blir alltså  i n t e  falukorv i dag då.. Hundarna fnissar när dom tänker på, att matte förra veckan greps av en oemotståndlig längtan efter falukorv..


Det är mycket mat i en faluring, så matte åt falukorv hela veckan.. På längden och tvären.. Det blev tillåmed en vända stroganoff..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards