brimikshallon

Alla inlägg den 16 november 2015

Av Kerstin Frithiof - 16 november 2015 09:13

    

--Nähä, sa matte häromdan.. Jag lägger  i n t e  på vinterdäck i år.. Det blir ingen vinter i år heller.. Sa hon och stack hakan i vädret..


Tja, igår kväll när hon skulle åka på bio hade det frusit och vår mänska fick vackert stanna hemma..


--K a n  du inte köra när det är halt, matte.. Hundarna undrar som vanligt över allt som går att undras över..


--Joho då.. I många år körde jag på sommardäck året runt, men sen kom det en  l a g  som sa att man måste ha vinterdäck när det är halt..


--Är det  d y r t att byta däck.. Efter vad vi förstår handlar det i år om att köpa  n y a  däck.. Inte bara att byta till såna som redan finns..


--Ja, vovvarna.. Det är dyrt.. Men det är inte billigt med  b ö t e r  heller.. Således får jag krypa till korset och punga ut..


 


--Tack och ajöss för den här säsongen sommardäcken.. Matte tyckte hon borde ta ett farvälfoto på sina däck..

D o m  var nya i våras.. Köper hon nu nya däck för vinterkörning så räknar hon med att ha däck för åtskilliga år framöver..


Vindstilla kallas det fenomen som råder här i Norje för tillfället.. Vi ska väl annat få veta om en stund.. Väderlekstjänsten har spått hårda vindar och regn.. Tack och lov ingen snö iallafall..


--Hur går det med trollandet, matte..,


--Jo tack, jag har hittat rätta sortens kortlekar på nätet, som nu ska jag göra en beställning.. Varje resa börjar som bekant med ett första steg..


--Du inbillar dej väl inte, att du kan lära dej trolla, matte..


--Nja,  l i t e  ska jag väl lära mej.. Framför allt blir det ypperlig träning i att koordinera hjärna och hand..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards