brimikshallon

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Kerstin Frithiof - 12 november 2015 08:44

             

--Ikväll, du matte, ska du väl titta på TV.. Hundarna sötter små ivriga nosar i vädret och glittrar med ögonen..


Matte fattar ingenting..


--Jo det är en   j a n e a u s t e n f i l m  klockan nio.. D å  ska du väl titta..


Det har sina sidor att berätta för vovvarna vad man tycker och tänker och vad man håller  p å  med.. D o m  tar allt bokstavligt och ivrar direkt för att matte ska läsa och titta och fortsätta sitt allänbildningsarbete..


--Hur går det förresten med "Mästaren".. Hundarna har noterat att matte läser och läser.. Ibland skrockar hon förnöjt och ibland ser hon bara förvirrad ut..


--Joo tack.. Jag har stor glädje av den här samlingen skrönor.. Samhällskritiken intresserar mej inte ens tämligen, men  s k r ö n o r n a  älskar jag.. Dom ryska namnen har jag lagt åt sidan.. Dom är inte alls nödvändiga att komma ihåg.. Man kan hänga med hur bra som helst utan att överanstränga hjärnan med dom.. I en roman i romanen är förresten Pontius Pilatus huvudperson..


--Och vem är Ponsus.. det  d ä r  du sa, matte..


--En romare.. Men strunt i det, lilla Hallon.. Han var inte alls av Caesars kaliber.. Ganska obetydlig, faktiskt.. Hade han inte undertecknat en viss dödsdom hade han aldrig gått till historien..


Vovvarna sitter stilla och smälter det matte sagt.. Det  f a n n s  alltså obetydliga romare också..


--Jaha du matte.. Nu har du  läst  o m  tre verk du inte mäktat med eller gillat tidigare.. Vad kommer näst..


Hundarna är övertygade om att matte har ett helt bibliotek obegripta eller ogillade böcker i bakhuvet.. Vi tycker hennes beslut att ta itu med dom här verken är beundransvärd.. Det har dessutom visat sej vara värt mödan.. Hittills iallafall..


--Tja.. När inte matte riktigt  v e t  vad hon ska svara säjer hon ofta tja"..


--Tja, jo.. Jag har en gås oplockad med "Alexandriakvaretten"..


--Och så måste jag ta mej an "Gösta Berlings saga".. D e n  försökte jag läsa när jag var sexton och begrep inte ett smack..


Det verkar som om vår mänska har fullt upp dom närmaste månaderna.. Bara hon inte glömmer bort vovvarna i allt läsandet så..


--Inte en möjlighet i världen att jag glömmer bort vovvarna..


(Illustrationen kom fel igen.. Det var meningen att den skulle stå  s i s t).. Äsch..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards