brimikshallon

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Kerstin Frithiof - 17 november 2015 09:06

    

--Jag tror, sa matte, att jag ska gå ut och titta till mina summerwind-rosor, sa hon och tog kameran och knallade ut..


Det är faktiskt halva november och fortfarande blommar rosorna även om dom är en aning  b l e k a..


 


I går gick vi Vesanrundan i koppel och det var  i n t e  roligt.. Varken för lilla Hallon eller för hans mänska..


Det låg alldeles fullt med läcker lera på vångavägen vi gick och jag ville inget hellre i hela vvärlden än ta mej nåra rejäla smakbitar..


Tror nån att matte  l ä t  mej.. Ånej.. Hon släpade mej som en mjölsäck under hela rundan.. Båda två var arga och varma.. Jag  b e s v i k e n.. Och matte fick ont i ryggen

Precis  s å  ska en rastningsrunda  i n t e   gå till.. Därom är vi iallafall rörande eniga.. Matte och lilla hunden..


Vår mänska hyser en stark  ö v e r t r o  på sin egen förmåga att komma ihåg.. Således låter hon medvetet bli att märka dom matförpackningar hon lägger i frysen..


--Jag kommer i håg vad som är vad iallafall, säjer  hon malligt..


Vi, små hundar, undrar hur bra det här minnet egentligen är, för varför skulle matte bli så illande glad när hon hittar en förpackning köttfärslimpa i frysen om hon kommit ihåg att hon lagt ner den..


Finkänsliga som vi är påpekar vi det inte för henne, men vi kan inte låta bli att undra.. Lite grann iallafall..


--Piip, sa mattes telefon i går kväll, och så visades ett meddelande om att ett paket sänts från trolleributiken i Halmstad.. Kortlekarna matte beställt..


--Är du taggad, matte.. Hundarna väntar med spänning på att kortlekarna ska komma..


--Yes, vovvarna.. Jag är taggad..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards