brimikshallon

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Kerstin Frithiof - 15 november 2015 09:07

    

--Hur går det med trollandet, matte.. Hundarna har inte sett till nåra trollkonster ännu, och att matte sitter med näsan i en bok betyder inte att hon pluggar trolleri..


--Jo då, tack, vovvarna.. Jag har  b ö r j a t  läsa lite och det jag hittills läst har jag fattat.. M e n  och detta är ett stort men.. För att trolla med kort behöver man en lek av amerikanskr ursprung.. Dom svenska lekarna är plastade och korten fastnar i varandra.. Och innan jag får tag på en USA-lek kan jag inte öva..


--Kortlek, matte.. Du menar väl en  p r e p a r e r a d  kortlek.. En fusklek med andra ord..


--Inte alls.. Matte låter förtrytsam.. Den här boken handlar inte om fusk utan om att  l ä r a  sej.. Jag få väl leta på nätet och se om jag kan hitta en passande lek.. Annars får jag gå direkt till att trolla med mynt.. Eller till att trolla bort vovvarna..


Usch.. Den sortens skämt faller oss inte på läppen.. Om matte nödvändigtvis ska trolla bort nån kan hon väl välja en av grannarna..


Det är söndag.. Solens dag.. Men det var ett tag sen vi såg  d e n.. November är nog den gråaste av alla månaderna.. Det är iallafall så matte ser saken..


--Nu är det bara två veckor kvar till Advent, säjer hon och skiner upp.. Då ska vi tända våra elektriska ljusstakar.. Andra ljus också för den delen.. Och innan dess ska jag städa huset..


--Det har du sagt förr, matte, ska det verkligen bli  a v  den här gången..


--Det  s k a  det, vovvarna.. Det ska det..


--Ingen  b i l d  idag, matte.. Hundarna undrar..


--Nä, jag  h a r  ingen.. Men jag önskar vovvarna och världen i övrigt en riktigt god söndag..


--Tack detsamma, små korvar.. Tack, detsamma..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards