brimikshallon

Alla inlägg den 10 december 2017

Av Kerstin Frithiof - 10 december 2017 08:52


--Så mycket värre kan det knappast bli, sa matte surt och drog broddarna äver skorna..


--Räkna upp alla hemskheterna, matte.. Lilla hunden står redo att trösta sin mänska..


--Jo, det är is på gatan, det är nermörkt och det kommer alldeles säkert att antingen  s n ö a  eller  r e g n a  idag..


--Och det värsta av allt: Det är söndag..


--Men det  b l å s e r  inte, matte.. D e t  är väl nåt att vara glad över..


--Vänta bara.. Det  k o m m e r,  vovven.. Det kommer..


--Har du börjat fundera över att ta lite nya kort och sätta in på lilla hundens blogg..


--Jo då,  f u n d e r a t  har jag gjort.. Nä fel.. P r e s e n s  ska det vara: jag  f u n d e r a r.. Hela dagarna funderar jag..


--Vad ska hända när du funderat klart, matte..


--Då ringer jag Britta..


För två år sen fick matte en julamaryllis.. Förra året blommade den stort och vackert.. 


I somras fick den bo ute.. Det gjorde nog varken till eller ifrån.. Nu står den i sydfönstret och samlar krafter..

 

Vi håller tummar och klor att den snart ska blomma igen.. Kortet togs i vintras..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards