brimikshallon

Alla inlägg den 20 december 2017

Av Kerstin Frithiof - 20 december 2017 08:00


Imorse lurade jag min mänska.. Hon försökte samla upp kiss när jag lyfte ben.. Men jag  k n e p.. För övrigt var det så mörkt att hon inte kunde se min kisstråle..


Jag undrar vad hon skulle  h a  kisset till.. Att hon samlar  b a j s  har jag vant mej vid efter alla dessa år.. Men  k i s s..


I går var vi i Boket och jag var lös nästan hela tiden.. Och sen  s o v  jag hela dagen.. 


Det handlar mycket om att sova just nu.. I morse var det svårt att få upp mej, och efter rundan hoppade jag upp i loppissoffan och sov vidare..


--I morron är det  v i n t e r s o l s t å n d e t,  säjer matte belåtet.. Sen kan det inte bli mörkare, säjer hon.. Bara ljusare..


--Kommer vi till  s k o g e n  idag, matte.. Svansen lyfts förväntansfullt..


--Jo då, men först en tur till Bromölla..


D ä r  föll svansen.. I Bromölla finns nämligen  v e t e r i n ä r n.. 


Mattes airedaleterrier, Kanelen, var inte fullt klok nånstans.. Han  ä l s k a d e  veterinär Lena.. Det gör  i n t e  jag..


Men det verkar som om  h o n  har ett gott öga till lilla Hallon..


--Tacka för det, säjer matte.. Det var  h o n  som tipsade mej om borderterriers förträfflighet..


 

Misstänksamma lilla Hallon.. Bromölla.. D e t  betyder veterinärn..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards