brimikshallon

Alla inlägg den 21 december 2017

Av Kerstin Frithiof - 21 december 2017 09:44


--Det bästa med idag är att det är  v i n t e r s o l s t å n d e t.. Det är matte, som påstår det..


--Mörkare än så här  k a n  det inte bli, säjer hon.. Fast, tillägger hon, det  d r ö j e r  ett par veckor innan man märker att dagen blivit längre, säjer hon.


Det här med att dagen blir längre är tydligen viktigt för min mänska.. Ännu viktigare var det för  h e n n e s  mänska, som var den som verkligen  a v s k y d d e  mörker..


Igår var jag hos veterinären.. Hon kollade min mun och min snopp.. Ingendera var det nåt fel på.. Som bonus lyssnade hon på mitt hjärta också.. Inget fel på  d e t  heller..


Men så kom hon till  ö r o n e n, och det var  d o m  matte var ordentligt bekymrad för..


Jodå,  s v a m i n f e k t i o n  var det som fått mej att gnida ansiktet mot allt jag kunnat nå..


Så nu fyller matte mina öron (trattar säjer hon) med vätska, masserar och torkar av..


En gång om dan ska detta ske..


Jag kan inte precis påstå, att jag  u p p s k a t t a r  behandlingen..


--Tro inte ett ögonblick att  j a g  gör det heller.. Matte fnyser och rynkar pannan.. 


--Det är för ditt eget  b ä s t a,  mässar hon..


Matte  s p i l l d e  en hel del när hon behandlade mej i morse.. 


--Tro inte du kommer undan med att jag  s p i l l e r,  säjer hon hotfullt.. Jag kan åka och hämta  m e r a..


Idag blir det  s o l.. Det betyder skogspromenad..

 

Nere i Boket, där vi vandrade i går, ser naturen nästan svartvit ut.. Det är svårt att urskilja var havet slutar och himlen börjar.. Matte tog kortet för att år sen, men det ser likadant ut idag..


--Ska du inte ta  i t u  med att lära dej sätta in kort på nya datorn.. Lilla hunden börjar tröttna på alla  g a m l a  foton matte sätter in..


--Joo.. Nån gång, vovven.. Nån gång blir det..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards