brimikshallon

Alla inlägg den 12 december 2017

Av Kerstin Frithiof - 12 december 2017 08:20


Brr.. Så mörkt och vått och kallt det är ute.. Brr en gång till.. 


Hur rälit det än är ute måste lilla Hallon ut.. Varenda morron måste han det.. 


Matte tycker inte heller om att behöva traska ut i mörker och regn, men även hon är så illa tvungen.. 


--Jag undrar, säjer matte eftertänksamt.. Jag  u n d r a r  om du skulle kunna lära dej att gå på låda.. Som katterna..


Jag hoppas innerligt, att det var på  s k o j  matte sa det där om  l å d a..


Smaken än forskellelig.. Snett över gatan har man klätt in huset i blinkande, olikfärgade lampor.. På amerikanskt vis..


Vi har ett ynka stearinljus i en lykta på trappan.. Och solljuslampor i rönnen.. Och  d o m  lyser inte alls i vintermörkret.. Jo, mittåt, dom lyste ytterst svagt ett par minuter häromeftermiddagen..


Däremellan skiner alla upptänkliga prydnader.. Allt efter vars och ens smak..


"Lagoma korvar är bäst" brukade mattes syster säja.. 


Lilla hunden har för sin del inget att tillägga..


--Inte jag heller, säjer matte..


Igår kom jag till Nytorpet.. Med Svante.. Vi små hundar blev överlyckliga när vi träffades.. Idel glada svansar och glädjerop.. 


Matte och Agneta gladdes med oss..


--Sätt in ett kort på Svante och mej, matte.. Det  g ö r  inget om det varit med förrut..

  

Två goda vänner.. Matte tog kortet.. Precis bakom Svante ser man Agnetas fötter..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards