brimikshallon

Alla inlägg den 25 december 2017

Av Kerstin Frithiof - 25 december 2017 08:51


Igår var det morron och afton samtidigt.. Idag är det måndag  o c h  söndag.. Det är mycket som är märkligt i mänskornas liv..


Vi kom till Sternö i går.. I lite drygt en timme var jag lös.. Vi mötte ett ekipage med en spaniel som drog och slet i kopplet.. Hen ville väl umgås med lilla Hallon.. Eller klå  u p p  mej vad det beträffar..


Jag struntade  s u v e r ä n t  i vovven.. Gjorde inte  m i n s t a  ansats att närma mej hen..


Och matte mallade sej..


Igår var matte på julbön med våra grannar.. Hon fick  p r e s e n t  också.. En väggalmanacka.. Som hon innerligt önskat sej, en chokladkaka, som hon inte nänns äta, eftersom den är inslagen i ett emballage med "Världens Bästa Granne" på plus  u t r o p s t e c k e n..


Ska du  s p i k a   u p p  den på väggen eftersom du inte nänns äta den.. Lilla Hallon tycker nog att  d e t  vore att gå till överdrift.. Dessutom skulle  h a n  gärna smaka en bit..


Dessutom fick hon en flaska whiskey..


Ska du sätta upp  d e n  också på väggen.. Lilla hunden fundrar intresserat på hur  d e t  skulle gå till..


Det har blåst ner massor med det som matte kallar "skröfs"  på vägar och gator.. Dessutom är det blötare än blött ute..


Det märkte vi när vi skogsvandrade i går.. Vi gick upp till Stolta slätt, detvillsäja stolta  h å l,  och  d ä r  var det märkligt nog lågvatten..

 

Lite drygt en timme tog promenaden.. Sen sov jag gott under resten av dagen..


Det är mörkt och blött idag också och matte måste åka och köpa lite mat till sej..


--Jag köper en påse färdiga köttbullar så har jag mat både i dag och i morron.. Och kanske på onsdag också, säjer min rationella mänska..
































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards