brimikshallon

Alla inlägg den 5 november 2023

Av Kerstin Frithiof - 5 november 2023 10:39

Nån  b o n n e  är jag förvisso inte, trots att jag ibland inbillar mej det.. 


För ett par år en försökte jag odla potatis, och  d e t  resulterade i ett gäng förkrympta och skorviga exemplar..


Ett år försökte jag mej på vitlöksodlling, och det gick inte mycket bättre.. S ä m r e  kunde det förstås knappast gå..


Nu i sommar har jag "odlat" paprika.. Jo då, det blev nåra kart, men av nån anledning försvann dom innan dom hann mogna.. E n  frukt har kommit till mognad.. Men inte ser den nåt vidare ut, liten och skrynklig som den är..

 

Bättre har jag lyckats med rosmarin.. Kanske det beror på att det är väldigt  l ä t t  jord här hos mej.. Flera rosmarinbuskar har tillåmed övervintrat.. Att dom sen har gått ut beror förmodligen på att dom  t o r k a t.. 


I sommar satte jag emellertid en rosmarin i en kruka och den har jag tagit in och ställt i hallfönstret:

 

Katten som ligger och glor är  i n t e  levande.. Inte uppstoppad heller.. Givetvis.. Det är en porslinskatt i tämligen naturlig storlek.. Många har lurats att tro att det är en  r i k t i g  katt.. Ett påstående som herr Rönnerdahl föraktfullt fnyser åt..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards