brimikshallon

Alla inlägg den 14 november 2023

Av Kerstin Frithiof - 14 november 2023 14:43


Innan jag somnar på kvällarna brukar jag roa mej med att knappa runt på youtube.. Där kan man hitta mycket trevligt minsann.. 


Jag har hittat flera av Victor Borges föreställningar och roats kungligt av den finurlige dansken, som vid ett tillfälle beättade om den danske kompositören Hans Christian Mozart.. Allt till publikens (och min) förtjusning..


--Mozart var, som ju alla vet, en  b y s t, hävdar Borge.. --Trots detta fysiska handikapp var han lycklligt gift, hävdar han vidare.. Sen tystnar han och slår sej oberört ner vid pianot..  Medan skrattsalvorna ekar.. 


Carol Burnett och hennes fantastiskt roliga serie från 70-talet har gett mej många glada stunder.. En ofta förekommande  figur spelades av Tim Conway.. "The Oldest Man" kallades inslaget, och Conway spelade en urgammal figur som uppträdde i olika roller.. Ofta tillsammans med Harvey Corman, som han alltid lockade till fniss och skratt genom att göra dom mest vanvettiga improvisationer..


För nåra veckor sen upptäckte jag sedan Tom Leher, men honom har jag redan berömt i översvallande tonarter..


Och nu har jag snubblat över ett gäng sedelärande sketcher, som alldeles uppenbart är  a l l v a r l i g t  menade.. Dom handlar samt och synnerligt om mobboffer, som får sin upprättelse.. 


Dom kan jag bara karaktärisera som roliga baklänges.. Pekoral kallas sånt om jag inte missminner mej.. Men  g l o r  det gör jag..


Om den osynliga tigern i Quebeq har jag redan skrivit.. Applåder för den..


 

Vem vet, det kanske lurar en osynlig tiger på den  här bilden också.. Fniss..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards