brimikshallon

Alla inlägg den 27 november 2023

Av Kerstin Frithiof - 27 november 2023 13:45


Glad är jag.. Det  g i c k  att byta sladd på min ljusstake.. Nu lyser båda.. Tittar man noga så  s e r  men det också..


"Var nu försiktig med sekatören", varnade expediten i elaffären.. 


Jo då,  d e t  kan omvärlden hoppa opp och klappa sej på.. Bränt barn skyr nämligen elden.. Iallafall sådan eld som kommer av sönderklippta elledningar.. 


Jag tittar ut genom fönstret och kollar vädret.. Det  s e r  ut som vinter, och går man ut känner man  att det  till och med  l u k t a r  vinter.. L å t e r  vinter gör det också.. Det vill säja det är det det inte gör.. Det är  alldeles  t y s t.. Inte minsta pip hörs, ändå ser jag småfåglar i snåren vid garaget..


Jag skulle så gärna lägga ut lite bröd till fåglarna, men med fågel-och-mus-dråparen herr Rönnerdahl i huset går det inte..


H a n  tror nog att han  s j ä l v  också är ett bytesdjur, för ibland kommer han in med raketfart och far som en mycket rädd stor liten  katt upp i fönstrat.. Där sitter han sen med hela pälsen uppburrad och spanar efter det stora och farliga som stökar omkring där ute..


En månad minus  e n  dag kvar till vintersolståndet..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards