brimikshallon

Alla inlägg den 12 november 2023

Av Kerstin Frithiof - 12 november 2023 17:48


Hade jag anlag för att klaga och gråta skulle jag sätta igång en klagovisa av gigantiska mått.. Och alltihop är novembers fel.. Det är så blött och mörkt och bedrövligt att jag inte kan tänka mej nåt bedrövligare.. 


Björnar och igelkottar gör det enda vettiga.. Dom kryper till kojs och sover sej igenom den här hemska månaden..

Plus ett par till..


 


Bilden tog jag en novemberdag på Stiby och mera november än så här kan det knappast bli..


Fast.. Hur hemskt vädret än är  h ä r  verkar det vara lika bedrövligt norrut.. Där är det  s n ö,  och  d e t  är förvisso ingen höjdare det heller.. 


Agneta, som har bott i Jämtland i många år, säjer, att vintern är trevligare där uppe.. "Det är  l j u s t", säjer hon och syftar på snön..


E n  gång har jag varit i skogen och hundvandrat i snö och månljus.. Och  d e t  glömmer jag aldrig..


Jag tog vår vackra newfoundland och for upp till Ryssberget en vinterkväll och gick en lång runda med honom.. Hur jag tordes göra det kan jag inte fatta idag.. Jag kunde ju ha trillat och brutit nåt och blivit liggande.. Men så långt tänkte jag inte den gången.. L i t e  korkad har jag nog alltid varit..


Nåja, i morron är det måndag.. Alltid något att glädjas över.. Jag får tänka på att lämna in adventsljusstakarna till lagning.. Båda har nämligen pajat.. Och går det inte att laga dom får jag väl skaffa ett par andra.. För  l i t e  advent vill jag också fira..




















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards