brimikshallon

Alla inlägg den 16 november 2023

Av Kerstin Frithiof - 16 november 2023 15:02


I källaren har ett litet gäng amaryllislökar vilat sej efter sommarens kalasande utomhus.. E n  är duktigt stor, men om den är röd eller vit  förtäljer inte historien:

 

Nu gällde det att hitta på nån slags plantering så det blir en fin grupp.. Fast, det är klart,  s a m t i d i g t  kommer dom nog inte att blomma..


Jag for till MJällby och hittade en låda som skulle kunna vara lämplig att plantera i:

 

Jag tänkte klä in lådan med svart sopsäcksplast, som är hållbar och bra..Och sopsäckar har man ju alltid hemma.. Trodde jag, ja.. Och åkte iväg utan att kolla om jag faktiskt  h a d e  sopsäckar hemma..


Tyvärr var sopsäckarna slut här hos mej, så planterandet får anstå till i morron..  J o r d  har jag iallafall skaffat.. 


Lyckas jag med den här "odlingen" kommer det att bli väldigt fint.. Jag har massor med  m u r g r ö n a  vid garaget, så den blir bra att dekorera och dölja plast med..


Det ska bli spännande att se hur det här kommer att arta sej..




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards