brimikshallon

Alla inlägg den 11 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 11 juni 2018 07:14


Det kan gå långa tider och jag känner mej helt  n o r m a l b e g å v a d,  men så finner jag med plötslig förfäran, att det är jag inte alls.. 


Tvärtom, jag är korkad.. Korkad och okunnig..


Ta det här med att svara på kommentarer tillexempel:


I denna tunga vår har jag fått många sympatiska kommentarer, och jag har svarat så gott jag har kunnat.. M e n: I går fann jag att jag skickat en del av svaren till  m e j   s j ä l v..


Ett och annat har troligen kommit fram dit det var menat, men jag  v e t  inte med säkerhet..


Tro alltså inte att jag är otacksam och nonchalant om jag inte svarat.. Det  h a r  jag gjort, men skickat svaren till mej själv..


För två år sen köpte jag den här mojängen på trädgårdsdagen i Sölvesborg:

 

I går hängde jag upp den i ett av biggarråträden.. Tanken var att den skulle föra oväsen och skrämma bort kajorna..


Den hänger så fint och säjer inte pip.. Men  k a j o r n a   d o m  skränar i trät.. Tja..


Igår var det en före detta elev, som på facebook sa, att hen kände sej tom och desillusionerad efter att ha lyssnat på ett par av sina favoritband på rocken.. 


Jag gjorde reflexionen, att hen kanske håller på att växa  u r  den kulturen.. Livet är trots allt inte statiskt..


 

Det här magnifika kungsljuset har slagit sej ner på gatan precis utanför mitt.. Vad jag vet har det varken fått vatten, jord eller gössel.. Bara asfalt..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards