brimikshallon

Alla inlägg den 18 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 18 juni 2018 06:56

      

Härligt.. Det är  s v a l t  ute..











Nitton grader svalt.. Nitton grader, som man dessutom kan läsa genom en nyputsad fönsterruta..


Fast.. Inatt vid tvåtiden var det nästan 30.. Jag var uppe och skramlade ett tag då.. Det var nämligen för varmt för att sova.. Nånting måste ha hänt sedan dess..


Väderomslag kan gå väldigt fort har jag förstått.. Håller man på med hundvandringar i över 40 år så märker man sådant..


Apropå  h u n d a r: Igår letade jag fram "När regnet kom" för att läsa om den.. (Den  ä r  fortfarande bra)..

 

Någon gång under resans lopp har boken legat framme, och  n å g o n  har "läst" lite i nedre vänstra hörnet..


Missommaren närmar sej med stora steg..  S e n  ska det väl äntligen bli lugn och frihet från helgdar..


Visserligen kommer dagen att börja krympa efter missommar, men det har jag accepterat (Har jag nåt val?)..


Augusti och september är underbara månader, och det är oktober också.. Iallafall i början.. 


I september förra året tog jag den här bilden från Sternö:

 


Agneta och jag och två goda hundvänner var på promenad:

 

Saknaden är stor, och kommer att förbli länge, länge..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards