brimikshallon

Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 1 maj 2022 16:28


Ett par bilder från trädgårn denna första maj i nådens år 2022:

   

Den första bilden visar nåt som jag inte vet vad är.. En liten buske med rosa blommor, som jag fick av Agneta för ganska länge sen.. Den har stått i skymundan och inte märkts under lång tid.. Men så, för ett par år sen. började jag sköta om den, och nu blommar den och ser ut att må bra..


Nästa bild visar blommande körsbär på ett av mina "ansade" träd.. Jag skriver ansade inom citationstecken, för, när dom ansades, skars dom nedre grenarna bort.. Och det var  j a g  som tyckte dom skulle bort så att jag kunde komma åt att klippa gräset under dom.. 


Det ryms tydligen bara  e n  tanke åt gången i  m i n  hjärna.. Att dom kommande bären skulle vara utom räckhåll för mej tänkte jag aldrig på..


Tur att jag är någorlunda reslig fortfarande.. N å r a  bär ska jag väl kunna nå iallafall..


Jag var i kyrkan idag, och det var stämningsfullt och fint.. Jag tycker om att gå i kyrkan.. Det får mej att känna mej delaktig i nåt som är större än jag nånsin kan fatta och förstå..


Om en liten stund ska jag lyssna på Lunds studentsångare när dom sjunger in våren.. 

























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards