brimikshallon

Alla inlägg den 2 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 2 maj 2022 20:57


Jag har precis tittat på ett avsnitt av "Svenska truckers".. Store tid vad jag beundrar dom här mänskorna..


Det verkar som om dom kan göra det omöjliga.. J a g, som inte ens kan  p a r k e r a  rakt, blir nästan mörkrädd när jag ser hur dom manövrerar sina monsteråk.. Ibland får jag tillåmed  b l u n d a  när dom ska ta sej igenom en extrasmal passage.. Eller lasta nåt orimligt stort och åbäkigt..


Trädgårdsjobbet går framåt.. Inte för att går särskilt  f o r t,  men det har det aldrig gjort.. Lite i taget gör en hel del i slutänden..


Idag har jag rensat rabatten mot vägen fri från ogräs, planterat lite och vattnat.. Vattnat  ordentligt för det är väldigt torrt i jorden.. Snart blir det väl bevattningsförbud..


I går kom grannarnas lilla barnbarn cyklande på sin mini-minicykel och pratade en lång harang med mej.. Till min eviga skam begrep jag inte ett ord.. Jag svarade nåt fånigt.. Han verkade inte precis begripa vad jag sa heller..


Vi  l o g  dock vänligt mot varandra och skildes som vänner..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards