brimikshallon

Alla inlägg den 12 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 12 maj 2022 10:28


Nu blåser det, inte småspik, men  s t o r s p i k.. Jag är glad att jag inte har nåt kvar som kan blåsa bort.. Om man inte räknar  h u s e t  förstås..


Blåser gör det alltid här vid Hanöbukten, man så blåsigt som denna vår kan jag inte minnas att det varit nån gång.. Idag är det bäst att hålla sej inne..


Jag undrar om det har med den allmänna förstöringen av jordens klimat att göra..


Jag hörde eller läste nånstans, att väderprofeterna förväntar sej att sommaren ska bli torr och het.. Nåt i stil med 2018..Då blir det nödår på riktigt.. 


Ramslöken har börjat blomma:

 

Dom runda, vita plopparna är körsbärsblommens kronblad.. Dom blåser ner i dag.. Det ser nästan ut som snöfall..


Det är inte bara ramslök som blommar.. Maskrosor och bellis blommar också:

 

I min barndom sa man varken bellis eller tusensköna.. Man sa  p y t t o r.. Gullvivor kallades "kattaföder".. Trots att kattfot är en helt annan sorts växt..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards