brimikshallon

Alla inlägg den 21 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 21 maj 2022 19:34


En perfekt väderdag.. Fint regn hela dagen, en gnutta sol framåt kvällen och nu svarta moln i väster.. Det här var precis vad mina växter behövde.. Inte minst mitt nyplanterade träd.. Kanske potatisen också kan börja våga sej upp..


I natt kom herr Rönnerdahl in med en mus.. Både katt och mus åkte ut med sopborstens hjälp.. Jag tycker så fruktansvärt synd om mössen, men en katt är en katt är en katt, och det är deras natur att jaga..


Många mänskor skulle förmodligen applådera när katten fångat en mus, men  i n t e  jag.. Jag tycker möss har rätt att leva dom också..


Min vackra, vita ädelsyren, som jag planterade för minst tio år sen har börjat bli riktigt stor och frodig.. Till en början förde den en Tynande tillvaro, och det är först på senare år den har börjat trivas:

 

Som synes samsas den med en lila bondsyren och i förgrunden ser man en dusk nepeta..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards