brimikshallon

Alla inlägg den 16 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 16 maj 2022 15:44


Igår var det en riktig glädjedag.. Min yngsta systerdotter med man och tvenne trevliga tonårspojkar kom på besök..


Eftersom jag inte ha så gott om släktingar är det så roligt att träffa dom få som finns..


Familjen, som bor i Småland, hade önskat att få uppleva den blekingska bokskogen när den är som vackrast, och jag kunde guida dom genom ljuvliga skogspartier.. Dessutom fick min systerdotter återuppleva natur och bebyggelse hon minns från sin barndom..


Dagen var späckad med trevliga upplevelser, men jag var väldigt trött när den var slut.. 


Idag skulle jag egentligen har ansat häcken, men Agneta och jag tog en tur till Stiby i stället.. Först gjorde vi en liten vandring och sedan fikade vi.. Frågan är. om jag inte hade  bättre nytta av en skogsvandring än av en häckrensning..


Varje morron gör jag en runda i trädgårn för att kolla om  p o t a t i s e n  kommit upp.. Ännu har inget hänt.. 


Jag fick en kruka persilja av Agneta i dag.. Nåt som gjorde mej glad och tacksam..

Bakom persiljan ser man min femtioåriga newdawn-ros.. Den kommer snart att blomma med ljust skära rosor..  













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards