brimikshallon

Alla inlägg den 11 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 11 maj 2022 17:24


På den tiden när min man och jag höll på att etablera oss som  h u s ä g a r e,  fann min mänska, att den vore trevligt med ett och annat  h u s d j u r  på tomten..


Sagt och gjort.. Han susade iväg till ett närbeläget slott och i parken plockade han med sej nåra vinbergssnäckor..


Detta hände nån gång förra årtusendet..


Snäckorna trivdes alldeles utmärkt, och än i dag finner man deras ättlingar i täppan.. 

 

Dom här varelserna gör inte mycket väsen av sej.. D o m  lever sitt liv och jag mitt, och ingen stör den andre.. Och aldrig jag skulle få för mej att försöka tillaga dom.. 


Så småningom kom det flera husdjur i familjen.. Först två små  k a  t t e r  och så smångom även  h u n d a r..


Syrenbuskarna på tomten håller på att slå ut:

 

När jag var barn letade vi  l y c k o r  bland syrenerna.. Det var blommor med  f e m  kronblad.. Hittade vi en sådan skulle vi  ö n s k a  nåt och sen  ä t a  u p p  den.. Dom smakade inte gott.. Usch.. Dom kanske tillåmed var hälsovådliga.. Inte vet jag.. Vi åt inga mängder.. Nämligen.. Så sjuka hann vi aldrig bli..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards