brimikshallon

Alla inlägg den 26 maj 2022

Av Kerstin Frithiof - 26 maj 2022 10:33


Å så  b l å s e r  det igen.. K a l l t  är det också.. Jag fick ta fram min nystickade för att hålla värmen.. Den nystickade är  både snygg och varm, men den  s t i c k s  lite grann i halsen.. Det bryr jag mej inte om.. Kragen blev snygg och vill den tacka för sin tillblivelse genom att stickas så var så god..

 



Det är bara femton dar kvar till rocken.. Jag minns fruktansvärt kalla och regniga festivaldagar och andra som varit tropiskt heta.. Jag undrar hur det ska bli i år.. Lagoma korvar vore inte fel..


Under nåra år hjålpte jag till med frukostservering i hembygdsgården.. Min uppgift var att bre smörgåsar, och det gällde minsann att sno på, för det var strykande åtgång.. Förutom smörgåsar serverades te eller kaffe, gröt eller fil, mysli eller flingor,  och det var rejäla portioner.. Och billigt var det.. Kokta ägg ingick också.. Förstås..


Ett par veckor efter rocken bjöd hembygdsföreningen oss, som jobbat, på sill och nypåror  med öl och snaps som tack för jobbet,, Ett trevligt kalas minsann..

 

Frukostkön brukade vara lång utanför hembygdsgården, som för övrigt är en mycket vacker gammal byggnad..

I tidernas begynnelse tjänstgjorde den som tingshus.. Fångelsecellerna fanns (och finns fortfarande) i en byggnad strax bredvid..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards