brimikshallon

Alla inlägg den 28 december 2016

Av Kerstin Frithiof - 28 december 2016 07:40

    

Jag förstår inte vad det är med min lilla morsa.. Hon bara ligger och hon äter inte..


Matte tassar som ett andeväsen runt lilla mor och då och då  b ä r  hon ut henne så hon får kissa..


--Saken är den, säjer matte allvarligt, saken är den, att lilla Nellie är mycket sjuk, så sjuk, att hon nog har kommit till vägs ände..


--M-men i  s ö n d a g s  var hon ju hur pigg som helst.. Vi gick ju invalidrundan och sen lekte vi och skojbråkade när vi kom hem..


I måndags bar henne inte benen och igår låg hon hela dan..


I  n a t t  sov hon gott, men då var det  j a g,  som inte mådde bra.. Matte fick gå ut med mej så att jag kunde göra både smått och gott..


Idag på morronen var jag ensam på kissrundan.. D e t  har inte hänt sen Eldkvarn brann.. Nåt som matte brukar säja när hon vill tala om hur väldigt länge sen det är sen nåt skedde..


Matte ska ta lilla mor till veterinären lite senare i dag..


--Du får bereda dej på att hon inte kommer hem igen.. Mattes röst är dödligt allvarlig.. Aldrig har jag sett henne så allvarlig..


--M-men  v i l l  hon inte komma med hem.. Lilla Hallon förstår ingenting.. Lilla mor  b o r  ju här..


--Jo, min älskling, och jag önskar inget högre än att hon ska bo kvar här i evigheters evighet..


--Men, du förstår, livet är sådant, att det en dag tar slut, och vad som  s e n  händer med oss, mänskor  o c h  hundar, är det ingen som med säkerhet  v e t..


Lilla Hallon sitter länge tyst och försöker smälta det matte nyss sagt.. Jag skulle gärna vilja fråga mera, men matte sitter också tyst.. Hon kanske inte har nåra svar..

 

Lilla mor när hon precis fått sitt rosa fina koppel..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards