brimikshallon

Alla inlägg den 31 december 2016

Av Kerstin Frithiof - 31 december 2016 08:36

    

--Det gick undan det här, sa matte förundrat.. Vart tog det  v ä g e n,  sa hon.. Ännu mer förundrat..


--Vad var det som tog  v ä g e n..  Lilla hunden rusar till fönstret, lägger upp tassarna på fönsterbrädet och tittar åt alla håll.. Svansen i topp.. Det kan kanske vara nåt att skrämma..


--Året, året 2016, suckar matte.. Det hann knappt  b ö r j a, och nu är det  s l u t..


Äsch.. Det är bara mattes gamla vanliga tidsfunderingar igen.. Jag önskar hon kunde göra som jag: Bara  v a r a  utan nåra som helst tankar om tiden.. Hon lär sej i vilket fall som helst inte att begripa sej på den..


Igår var jag på Stiby med matte och Agneta..


Vi träffade tre trevliga hundar.. Jag var trevlig jag också..


En dam vi mötte frågade varför lilla mor inte var med.. Matte kände sej alldeles varm om hjärtat..


--Plötsligt var det som om hon faktiskt  v a r  med, menade hon..


Om vädret kan säjas, att det är mulet och ungefärligen 10 grader.. "Ungefärligen"  eftersom vår termometer inte visar helt rätt.. Bara "ungefärligen"..


Det är faktiskt ganska mycket hos oss som bara är ungefärligen..


Här är ungefärligen städat, ungefärligen dammigt.. Kylskåpet är ungefärligen fullt och likaså är tvättkorgen i källaren..


Just nu blåser det inte så gardinerna hänger ungefärligen rakt ner..


--Du är inte i nån  n y å r s s t ä m n i n g,  matte..


--Nä, bara  u n g e f ä r l i g e n..


--Vad ska vi välja för bild idag, matte.. Lilla hunden är angelägen om att visa en, iallafall  u n g e f ä r l i g e n  fin bild..


--Jag vet precis.. Matte skiner upp och hennes glas börjar fyllas..

 


--Det  h ä r  är väl ingen fin bild.. Lilla Hallon blir mörk i blicken.. H a n  hade tänkt sej en  s o m r i g  bild med blommor och blader.. Inte en latbild på sej själv..


--Jo, men  d å  vet jag en  a n n a n  jättefin bild.. Finare finns inte.. Mattes glas svämmar nästan över..

 

Och så blir hund och mänska inte bara  u n g e f ä r l i g e n  utan helt och hållet överens.. Finare finns inte..

























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards