brimikshallon

Alla inlägg den 30 december 2016

Av Kerstin Frithiof - 30 december 2016 07:59

    

Lilla Hallon fick tre kommenterer på sitt blogginlägg igår.. Tre kommentarer, som gladde oss mycket..


En har försvunnit, vart förstår vi inte riktigt, men det var efter att matte försökt svara på den, som den liksom bara gick upp i rök..


Signaturerna Göran och Quipus tackar vi på det här sättet eftersom matte inte är så bra på att skicka saker på datorn..


 Vi kom till Nytorpet i går och jag var lös hela tiden..


Efter promenaden åkte vi hem till Agneta och lagade till en lunch..


Jag blev så glad när jag förstod att vi skulle hem till henne..


Lilla mor och jag var där ibland om matte skulle resa bort, och jag fick glada känslor i precis hela kroppen när jag mindes hur mycket roligt vi haft där..


Till och från lägger matte huvet på sned och ser ut att lyssna..


--Nä visst nä, säjer hon sen och ser lessen ut..


I BLT i dag var det en gästtyckare som i en understreckare ondgjorde sej över hur mycket pengar som går till pensionärer..


--Jag  t r o r  åtminstone att det var vad han menade, säjer matte..


--Hans formuleringar var inte direkt  g l a s k l a r a,  tillägger hon och rynkar pannan..


--Betyder det, att  v i  lever som nåra krösusar.. Lilla Hallon är förvånad.. Visserligen har vi det bra, men inte har vi nåt  ö v e r f l ö d  precis..


--Inte heller, säjer matte.. Men, säjer hon och sätter hakan i vädret, jag har lärt mej  h u s h å l l a  med det vi har..


--Förr, när jag arbetade full tid och dessutom hade full pension efter min mänska,  d å,  du lilla Hallon,  d å  slösade jag och gjorde av med..


--Var det  r o l i g t  att slösa och göra av med.. Hunden vill lära sej  a l l t  om mattes tidigare tillvaro..


--Det kan du skriva opp, min älskling.. Men det var aldrig så viktigt, att jag inte kunde lägga om livsstil när  

jag blev pensionär.. Och får BLT:s gästtyckare som  h a n  vill får jag lägga om den en gång till..


Mitt i mörka vintern är det.. När vi kissvandrade i morse var det kolmörkt..


--Sätt in en  s o m m a r b i l d, matte.. G ö r  det, snälla..


 

Somrigare kan man väl knappast tänka sej..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards