brimikshallon

Alla inlägg den 5 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 5 april 2021 07:44


Den första tanke den här bilden gav mej var "Hosianna i höjden", men så fann jag att det nog kunde uppfattas som hädelse att skriva så.. Så det gör jag inte..


Påskens sista dag är inne, och det tackar vi för..


Vädret är inte det minsta trevligt.. Det  b l å s e r  och småregnar och all verksamhet utomhus måste skrinläggas.. Inte för herr Rönnerdahl dock.. H a n  springer ut och in och har gjort hela morronen.. Ut för att han förmodligen tycker det är  r o l i g t  och in för att gå på  l å d a n.. 


Det får mej att minnas ett TV-program jag såg för länge sen.. Det handlade om gamla original i olika delar av landet..


En av deltagarna hade byggt in sitt  u t e d a s s  och isolerat det på bästa sätt.. Han sa nåt om att "äta ute och skita inne".. (Ordvalet är  h a n s..  J a g  bara citerar)..


I går skulle jag bära upp en tavla, en stor skagensådan med dam och hund vid havet, från källaren och tappade den i golvet.. Det blir att kosta på en lagning.. Glaset höll tack och lov, men ramen får nog bytas.. 


För övrigt håller alla pingstliljelökarna jag satte i höstas på att komma upp..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards