brimikshallon

Alla inlägg den 20 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 20 april 2021 07:44


Det här ska bli spännande:


Jag har precis varit ute och klippt en kvist från en av mina gamla Paul´s Scarlettrosor:

 

Och så har jag lagt fram en potäta.. (Det gula i bakgrunden, som  o c k s å  ser ut som en potatis, är en citron)..


Meningen är, att jag ska trycka ner kvisten i potatisen.. Det gick bra.. Jag använde en stor spik att göra hål med..

 

Nu gäller det att ha tålamod en vecka..


 Lyckas experimentet kommer det att finns  r ö t t e r  på kvisten.. Misslyckas det blir det groddar på potatisen.. Och då gräver jag ner den i komposten..


Nämnas kan, att allt slitet i går  i n t e  tog kål på mej, men ledbruten är jag..

 

Nämnas kan också, att lilla herr Rönnerdahl slutat att gå på låda.. "Vi katter är  r e n l i g a  djur och bajsar  u t o m h u s", säjer han och rynkar på sin förnäma lilla kattnos..

 

Kattlådan (Pedantiskt rengjord flera gånger om dan.. Så det så..).. får stå kvar ett tag till.. För säkerhets skull..























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards