brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2021 08:22


Kära nån.. Jag trodde inte nåt av mina fem sinnen.. Gräsklipparen drog igång på  f ö r s t a  rycket.. Och sen gick den som tåget i nästan en timme.. 


Jag hade bara att hänga med som en annan svans.. En svans, som blev tämligen  t r ö t t  och flåsig.. Men det brukar jag bli i "skördetider"..


Gräset var högt och tjockt och med mossa försett, men alltihop åkte av.. Utom dom ytor som är täckta av blommor..


Det var onsdag i går så det får bli onsdagarna som blir gräsklippardag i sommar..


Det närmar sej planteringsdags.. Jag har en del som ska flytta in i dom nygrävda rabatterna, och en del måste kompletteras på plantskolan.. 


Men först måste jag köpa ett par säckar planteringsjord.. Det skadar inte att ta hem en säck skit heller.. Frågan är bara hur jag ska klara av att lasta och lossa säckarna..


Lilla herrn susar ut och in genom kattluckan som om han aldtig gjort nåt annat.. Och sen så  v i l a r  han:

 

Jag erinrar mej en vers från barndomen:


"När oskulden sover Guds änglar står vakt"... Men jag  u n d r a r  jag..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards