brimikshallon

Alla inlägg den 19 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 19 april 2021 14:58


Tre summerwindrosor, en lagerhägg och ett litet olivträd.. Det var vad jag var på plantskolan och köpte idag.. 


Allt är planterat, ett arbete, som gjorde mej fruktansvärt trött.. Det var som en nära-döden-upplevelse..


Men.. Jag hämtade mej raaskt, och i morron fortsätter jag arbetet med mina nya rabatter.. Jag kommer dock inte att behöva råslita som idag.. Det var egentligen inte planterandet, som slet ut mej.. Det var kånkandet på jord- och skitsäckar..


Det var väldigt tungt att planterna lagerhäggen eftersom den var stor och jorden var stenig och full av ganla rötter..

 


Efter välförrättat värv satte jag mej i solen för att få lite färg på näsan.. Lilla herr Rönnerdahl tyckte det var jätteroligt att matte var med honom ute och han slingrade kring mej mesta tiden..


Sen tröttnade han och gick in..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards