brimikshallon

Alla inlägg den 21 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 21 april 2021 08:30


Karl-Fredrik på Österlen gav mej en tankeställare i går kväll när han satte sticklingar.. Dom ska helst inte ha nånting som drar kraft från rotbildningen, menade han, och klippte och klippte.. 


Klippte gjorde jag också.. Bort med anlagen till nya kvistar, som kan tänkas dra kraft från  m i n  rotbildning.. Ja, rosens alltså.. 


Nu får vi se hur det blir..


Gårdagen gick i trädgårdens tecken.. Jag planterade färdigt, klippte mina gamla summerwindrosor och vattnade ordentligt.. 


Och så blev det frost i natt.. Det stod på den lapp, som följde olivträdet, att det kunde tåla upp emot sex grader minus, men inte hur mycket det tålde nyplanterat och genomvattnat.. 


Så särdelse frostigt har det förstås inte varit i natt.. Varken missen eller jag  f r ö s  trots att vi börjat sova med fönstret vädringsöppet..

 

Man kan se såväl olivträdet som rosor, både nysatta och gamla nyansade (Jag stack mej tämligen blodig) plus en katt, som tyckte att  h a n  skulle förgylla bilden..


Jag får vara så vänlig och köpa ett par  rosbuskar till.. Just bakom svansen på herr Rönnerdahl är det lite glest..









  


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards