brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2021 08:02


Jag, förebrående: --Du är väl också en katt, en förbaskad katt..


Lilla herr Rönnerdahl med ögon stora och oskyldiga:-- O ja, matte.. Vi i vår familj har varit katter länge, länge.. Ända sen vi var gudomliga i Egypten för en tre-fyra tusen år sen..


Och  d e t  har dom små divorna aldrig glömt.. Fnys.. Dom bär det i all evighet i sitt CV..


 

Oskulden persionifierad.. Men skenet bedrar.. Alldeles underbar är missen dock,  och för varje dag blir han allt underbarare.. Men helt på sina egna villkor..


Solen skiner.. Det blir en vacler dag, men frosten bet i natt.. Det är faktiskt första gången på flera år det har varit nån vinter..


Jag såg på datorn ett experiment, som gick ut på att man skulle sticka ner ett rosenskott i en rå potatis och kolla efter en vecka vad som hänt..


Jag provade på att göra så för ett par år sen, men begick misstaget att gräva ner experimentet i jorden.. 


Vad blev resultatet.. Jo, en fin potatisplanta.. 


Jag ska minsann prova en gång till.. Utan att gräva ner nåt..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards