brimikshallon

Alla inlägg den 6 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 6 april 2021 16:55


Idag blev jag glatt överraskad..


Jag var i Mörrum och fick bromsarna på bilden fixade, och det kostade inte mer är tredjedelen av vad jag förberett mej på..


Vädret är förskräckligt.. Igår tillåmed  b l a k s n ö a d e  det.. D e t  gör det lyckligtvis inte idag, men blåsten går genom märg och ben.. Och rakt genom mitt dragiga hus.. Det är tur, att jag gillar att sticka.. Tröjor har jag att värma mej med..


Herr Rönnerdahl leker klockgök och springer in och ut, ut och in.. Jag tror han  f r y s e r  när han är utomhus.. Och när han är inne längtar han ut till nåt, som kanske kan bli äventyr så småningom..


I morse fick jag faktiskt sova till klockan  nästan sex.. Det var vid den tiden jag  b r u k a d e  stiga upp.. Innan herr Rönnerdahl vände upp och ner på tillvaron här vid Hanöbuktens strand..


Nä, nu är jag  t r ö t t  på det här hemska vädret.. Jag längtar till sol och värme och  p å t  i täppan..

 

Blåsippan ute i backarna står.. Jag har sällan sett så många som denna vår.. Jag tycker nästan  s y n d  om dom som får stå och frysa sej fördärvade.. Fast.. Dom fryser kanske inte.. 












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards